Miss, miss, miss, miss… BOOM – 84kg!!

8 07 2011

”In the time of darkest defeat, victory may be nearest”.

– William McKinley –


Like I said to Jobst after finally getting it: Never give up and always trust in Top Gun!

A. Snatch Max For Day, go for 1RM:
48/1, 52/1, 57/1, 61/1, 66/1, 70/F, 70/1, 75/1, 79/1, 84kg/F+F+F+F+1, PB!! (+3kg) 

B. Power Clean & Push Jerk, Max For Day, one miss = stop:
61/3, 70/1, 79/1, 84/1, 88/1, 93/1, 97kg/1 PB PJ!, 102/F PC, (didn’t have a recorded 1RM for Push Jerk, now I do..).

C. 20 Power Cleans @ 135lbs/61kg:
52s

Thx for the supportive comments guys, training is working out well atm and that keeps me positive!

Namaste!


Åtgärder

Information

8 responses

10 07 2011
Charlie Nilsson

Grattis!!

8 07 2011
Sälen CF

Grattis! Starkt! Kolla in detta förresten;) http://salencf.com/2011/07/08/paleo-challenge-7-unbroken/

9 07 2011
YogamanChris

Thx all!
@Joel: Din j#vel, det är aldrig ok att spöa skaparens tid av ett pass!😉
@Dave: ”Hyfsat” förvånad själv, men mkt mer borde gå att fixa med bättre teknik, hoppas jag iaf!
@Jon: (Log lite för mig själv när jag såg det där lyftet på film, tänkte på din film ouack!), Mycket bra tips och punkter, landningarna ser jag ju själv att de suger. Eftersom min Snatchbalance typ är 15kg under mitt ryck så behövs det mycket träning där, ska planera in hang varianter, mkt bra!
Kommer köra en vecka till med positions cykeln jag följt nu, sen blir det mer fokus på conditioning men sen går jag nog tillbaka till samma tänk, det har ju funkat helt ok hittills..
@Andreas & Mackie: Tack! Inget katastroflyft, men som sagt MYCKET kvar att jobba på, landningen tex: kolla hur höften vobblar som på en 44-årig trebarnsfarsa runt midnatt på Silja Lines nattklubb..

9 07 2011
Joel Krigström

He he;) Det var ett pass som passade mig rätt bra helt enkelt. De flesta av era pass kan jag inte ens genomföra.

8 07 2011
Dave

Sanslöst bra ökningar, jag som var grymt nöjd med min ökning i rycket med 5k på 2 månader!

8 07 2011
Jon

Nice!

Reflektion 1: Fegt att dumpa bakåt när man kan släppa stången rätt ned på nacken.

Reflektion 2: Tighta till tekniken lite så sitter 90 snart.

Känns som att dina skeva landningar är ditt största problem, svårt att få stabilitet där då knäna driver framåt och inåt. Skulle drilla det hårt om jag var du. Foot transition drills eller vad det nu kan heta, samt mycket ryck från häng eller ännu hellre block med all fokus på tredje draget och landningen.

Jag skulle nog oftast stanna på vikter där du konskevent lyckas sätta landningen så att du inte nöter in ett felaktigt muskelminne som kan bli jobbigt att bli av med.

Att jobba lite på första draget vore nog inte heller fel. Aningen långsammare och ut med knäna mer borde kunna ge dig mer kontroll inför andra draget.

Men vad vet jag. Och jag kanske bara vill leda in dig på villospår för att ge mig en chans att nå 90 först😉

8 07 2011
Andreas

Snyggt och fint djup! Legit!

8 07 2011
Marcus Herou

Det där var ju snyggt som fan! Inga probs! Grattis kompis, finally!

Kommentera

