Fun = Uncomfortable?

22 06 2011

”Be willing to be uncomfortable. Be comfortable being uncomfortable. It may get tough, but it’s a small price to pay for living a dream.”

– Peter McWilliams –


1st ”real” metcon after Regionals…

2pm WOD

A. Warm Up Series, 3 sets @ 29kg: 2 Clean Long Pulls, 2 Front Squats, 2 Clean Sotts Press (yeah right!).

B. Clean Pull Segment + Clean Pull, 3 * 1+1
1″, knee, hip, finish
70kg, 84, 93
C. Clean & Jerk, 3*1 @ 60% + 1 *3
3 repper done with Power Clean & Push Jerk
D.  Snatch Balance 3*3
43kg, 52, 61

E. Metcon, 5 RFT:

  • 10 Clapping PshU’s
  • 200m Row

Time: 6’06 min

F. GHD’s, 3*15 (60s)

Don’t know if the dude was talking about CF when stating the above, but it fits. Another thing I don’t know is how I came up with this metcon when planning a week full of ”fun” wods to get back in the game. Just get it man – Row will never, ever, ever, ever be fun…

Clean segment pulls felt very healthy for my setup. Snatch Balance a bit awkward, I’m jumping forward for some reason instead of dropping straight down under the bar. Might try it from a ”toe standing position” next time.

Kept a pretty decent pace for the first three rounds of pain, about a minute each, but then I took longer and longer breaks. Pretty pumped afterwards, obviously nauseous for a good five minutes as well.

Namaste! 

 


Åtgärder

Information

8 responses

23 06 2011
Jon

Den här ska jag verkligen försöka hålla mig undan från, en stöld här kommer att straffa sig. De få sekundrar jag kan kapa på rodden kommer axeldöden att ge tillbaka femfaldigt, osäker om jag klarar en strikt clapping pushup.

23 06 2011
Yogaman

Haha skojar du kompis! Du tjänar 10s per runda på mig på rodden typ..😉
Dessutom på slutet var inte mina PSHUs så strikta heller, tror jag äntligen förstår vad HQ menade med ”kipping push ups”…😀

23 06 2011
Marcus Herou

Grym roddcirkel! Den ska in nästa vecka och krossas hårt. Har inte glömt att du spöade mig på 5rft nate. Till skillnad från dig så blir nog pushupsen det ställe jag måste vila på🙂

23 06 2011
Yogaman

Haha! Långsint huh?😉
Du har ju åtminstone 30s tillgodo på 1k rodd så du kan nog kosta på dig ngt break här och där i PSHUs!

23 06 2011
Marcus Herou

Ja är det nåt jag är långsint över så är det sånt här. Det skojar man inte om😉

Nä men allvarligt så är det ingen match. I detta _ska_ jag ta er med tanke på min vikt.

5 RFT Nate är mer balanserad. BW-övningar + 32kg KBS så det mest riktiga vore ju att köra den igen🙂

23 06 2011
Yogaman

Hehe I hear ya angående mixen av övningar, dock gillar jag helt nya konstellationer bättre. Mer ”rättvist” när vi inte fått anpassa oss genom att ha kört passet innan…😉

23 06 2011
Dave

Den där cirkeln ska nog stjälas, bra med så korta roddsträckor då finns det ingen anledning att pacea!

Testa heaving SB först och få inte rätt mönster där, då är det ju omöjligt att hoppa fram(förhoppningsvis🙂 )

23 06 2011
Yogaman

Nä det var ingen paceing direkt, överlevnadsinstikt som saktade ner ngt i mitten men sista rodden var så klart snabbast (och äckligast)..
På nåt sätt kommer jag nog på hur jag kan hoppa fram där med, men ska testa!😉

Kommentera

