Roadkill PB’s

12 04 2011

”Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will.”

– Mahatma Gandhi –

 

10.30 am, WOD Part 1

A. Front Squats, 3-3-3-1-1:
116kg/3, 120/3, 125/3 PB! (+5kg), 135/F, 135/f

B. 100 GHD’s for Time:
5’27 min PB!

Woke up with numb forearms, cramping lower back and a hunching upper back that would qualify me for a post at Notre Dame any day.
Yesterday’s slaughter of my posterior chain was obviously though and the half of bottle of red at night probably didn’t help.

Anyway, excuses doesn’t make me stronger so decided to suck it up and go for those Front Squats anyway. Not the best positioning already from the start so I chose to change from the 5by5’s yet again. PB and felt quite strong, dropping elbows though.
Video coming later.

Enough of FS-focus in my programming now, other lifts need more attention!

For the GHD’s I was of course aiming to win that challenge for sub 5 min against Dave straight away, but this got hard pretty fast. Don’t think it will take me too long to get this however.
Second session of today is all about running, it’s another ”no hands day”, should be interesting!

Namaste!


Åtgärder

Information

8 responses

12 04 2011
Dave

Sluta håna mina siffror, jag är toknöjd med en singel på 115kg….Grymt bra trea, dessutom efter din gårdag!

Jag håller med Mackie, FS ger mycket bra överföring till annat så keep it up!

12 04 2011
Yogaman

Hehehe, lite roligt att jag lyckas timea mina lyft mot dina!
Se svar nedan, håller med fullständigt när jag tänker efter. Finns det tävlingar i bara Frontsquats förresten?😉

12 04 2011
Marcus Herou

Grabbar ni är så jävla starka. Inser att jag måste börja köra fs igen varje vecka.

Alltså bara styrkedelen skulle lätt ta upp 5 dar i veckan:

Fs, bs, dl, sc, ohs, sb, pc, wpu, cbp, p, pp, pj, sj, pr

Hur fan ska man hinna bli bra på nåt

12 04 2011
Yogaman

Det eviga dilemmat för en CF:are, hur kan jag förbättra ALLT, helst SAMTIDIGT..😉
Jag provar just nu en 6 veckors cykel där lyften kommer i princip varannan vecka. Måndagar är antingen PCs eller Snatch High Pull & Balance, Tisdagar Front Squats ena veckan, Back Squats andra osv osv, känns helt ok även om jag inte utvärderar förrän om 2v när jag är klar!

12 04 2011
Richard

Grattis till nytt pr.

12 04 2011
Yogaman

Thx!

12 04 2011
Marcus Herou

Oj grymma FS grattis! Nä jag tycker du har bra fokus. FS ger effekt i så mycket mer så om du kan hålla denna utveckling så skulle jag säga: Go for it!

BYTW så var jag tvungen att ge mig in i GHD-leken. 20 @ 33s🙂

12 04 2011
Yogaman

Hmm, du har nog rätt, men tex så är ju mina 1-5rm i OHS löjligt låga i jämförelse. Dock fortsätter jag så klart gärna bli starkare i FS då de är väldigt nyttiga i princip för vilken metconrörelse som helst som involverar benen eller maxcleans osv..

Kommentera

