Chris the Wrestler

4 04 2011

”Comeback is a good word, man.”

– Mickey Rourke –


Some of the tech sets, and the least ugly PC’s…

10.45 am, WOD Part 1.

A. Technique, 5 rounds ozm: 1 High Hang Clean, 1 Hang Clean & 1 Split Jerk @ 70kg

B1. 5 * 5 Power Cleans @ 89 kg
30s
B2. 5 * Max HSPU’s, +20cm: 5/5/3/4/3
150s

Focuses on throwing my self back/up in the technique part, actually too much on the second round, (see vid). Felt decent though.
Power Cleans was of course really heavy for me. More like 1.1.1.1.1-cluster than 5 conseq reps. Considering I missed the very second rep, I feel satisfied that I did get that weight up 25 times, however ugly it was.
HSPU’s felt ok, struggling to keep midsection so next time it will be nose to wall-style. Shoulder don’t really like it too much, but hasn’t stiffened up yet either.

Hoping that my body has won the battle with the 3 latest mornings with sore throat, feels ok now and heart rate didn’t go through the roof on the 5by5’s. Will try it out with a couple of dreaded metcons in a couple of hours, should be fun.

Namaste!


Åtgärder

Information

8 responses

4 04 2011
Dave

grabbar,det har fortfarande inte med något ”tillbaka kast” att göra, ”snappa” tillbaka knäna så komer du hoppa bakåt och få mer legdrive och därmed ”tillbaka kastet”!

Vad hände med T&G seten?🙂

Bra arbetskapacitet att fixa så många lyft på 90kg!

5 04 2011
Yogaman

Aha, bara jag ser ut som Mikko (teknikmässigt) tillslut så är jag nöjd.😉
Dude, alldeles för tungt för att tnga, hade nog behövt gå ner i split runt rep 4 för att kunna fånga dem…

4 04 2011
Marcus Herou

Oh! Förlåt! Ja då tycker jag att 90 är gräsligt tungt för 5 x 5!

4 04 2011
Yogaman

Du behöver inte be om ursäkt för att jag är svag! =)

4 04 2011
Marcus Herou

I min mening är det helt OK med 1.1.1.1.1 i alla explosiva OLy moment. Är dock lite skeptisk till 5:or egentligen i just dem, även om jag själv kört/kör så. Ett set tar ju ca 1min, vilket inte kan vara meningen elle ?

Hursomhelst så blir man väldigt varm av många reps OLy = det måste ju ta nånstans eller hur😉

Gillade dina första Cleans idag. Lite framhopp men tycker du känns snabbare än på 60kg. Hang Cleans kanske kan hjälpa dig med dina armbågar i PC ? Du är sjukt långsam med att få runt armbågarna och jag tror det är därför du upplever dem som så svåra.

Kolla här, jag körde ScareCrows -> Rack med ca 20-40kg för att bli snabbare och jag tyckte det funkade.

4 04 2011
Yogaman

Håller med, 5or är lite halvbra. Kör dem dock mest för work capacity så behåller dem perioden ut sen blir det fokus på 1-3 reps!
Grym video, ska garanterat testa för det är exakt det jag känner oxå, får inte runt armbågarna öht!
Hang cleans är riktigt bra för mig för att få till Mikko-kastet bakåt vi snackade om, måste sluta hoppa efter stången som en kärlekskrank 14-åring dock…😉

4 04 2011
Marcus Herou

Jag kastar ju sten i glashus ang 5:or men har funderat lite på saken och mer än 5 x 3set tror jag man ska akta sig för i OLy. Det biter något fruktansvärt.

Sen är jag ju av åsikten att ökande vikt varje set är bäst🙂 Jag hade kört ditt pass typ såhär:
80-100-105-90-90 – 105:an ska vara vidrig och riktigt på gränsen.

Men det är ju jag det och jag hatar som sagt fixerade vikter (kör alltid för lätt)

4 04 2011
Yogaman

Well, håller med till viss del. Tror att det är riktigt bra för mig att ”veta” att jag kan powercleana så här ”tungt” så här många ggr om det dyker upp en tung wod på tävling.
Kompis, mitt 1rm är 105, sluta skryt!😀
Jag gillar 5by5s, dock kommer jag köra sista veckorna in till Regional med stegrande set och färre repetitioner som sagt, vi får utvärdera min programmering då…😉

Kommentera

